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[ChatGPT] Sample Code 샘플 코드

[ChatGPT][P5.js][2D RPG게임] p5.js 라이브러리를 사용하는 간단한 2D RPG 스프라이트 시트 애니메이션의 예제 샘플

by byungwoo733 2023. 1. 23.
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p5.js 라이브러리를 사용하는 간단한 2D RPG 스프라이트 시트 애니메이션의 예제 샘플

let spriteSheet;
let spriteSize = 32;
let spriteX = 0;
let spriteY = 0;
let frame = 0;
let animationSpeed = 12;

function preload() {
  spriteSheet = loadImage("sprites.png");
}

function setup() {
  createCanvas(512, 512);
}

function draw() {
  frame++;
  if (frame % animationSpeed === 0) {
    spriteX++;
    if (spriteX > 3) {
      spriteX = 0;
      spriteY++;
      if (spriteY > 3) {
        spriteY = 0;
      }
    }
  }
  image(spriteSheet, 0, 0, spriteSize, spriteSize, spriteX * spriteSize, spriteY * spriteSize, spriteSize, spriteSize);
}

You'll need to replace "sprites.png" with the path to your own spritesheet image. This example animates through all the sprites in the spritesheet in a loop. You can adjust the animationSpeed variable to control the speed of the animation, and the spriteSize variable to change the size of the individual sprites. You can also use the spriteX and spriteY variables to control the starting position of the animation. You can also use the preload() function to load other assets such as images, sounds, and fonts before the setup() and draw() functions are called. You can also add other functionality such as handling user input and controlling the animation based on that, and more. Please let me know if there is anything else I could help you with.

[번역]

"sprites.png"를 자신의 스프라이트 시트 이미지 경로로 바꿔야 합니다. 이 예제는 루프의 스프라이트 시트에 있는 모든 스프라이트를 통해 애니메이션을 적용합니다. animationSpeed ​​변수를 조정하여 애니메이션 속도를 제어하고 spriteSize 변수를 조정하여 개별 스프라이트의 크기를 변경할 수 있습니다. spriteX 및 spriteY 변수를 사용하여 애니메이션의 시작 위치를 제어할 수도 있습니다. setup() 및 draw() 함수가 호출되기 전에 preload() 함수를 사용하여 이미지, 사운드 및 글꼴과 같은 다른 자산을 로드할 수도 있습니다. 사용자 입력 처리 및 이를 기반으로 하는 애니메이션 제어 등과 같은 기타 기능을 추가할 수도 있습니다. 다른 도움이 필요하시면 알려주세요.

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